Srdce zo zlata

Bolo-nebolo… Do Trenčína prišiel  developer, čo má „srdce zo zlata“ a nedá mu spávať trenčianska ošarpaná stanica s cestujúcimi, čo moknú pri čakaní na svoj spoj. A tak ponúkol za vlastné vybudovať Terminál, aký nemá ani letisko vo Viedni.

Už za vlády „mocipána“ mesta Trenčín Branislava Cellera vznikla v jeho hlave myšlienka kúpiť od mesta pozemky „po ginku“ a pred železničnou  stanicou, s víziou získania eurofondov na výstavbu autobusovej stanice. Nevyšlo to? Nevadí. Voľby nedopadli  v jeho prospech? Nevadí. Vízia zostala a štýl práce vedenia mesta tiež…

Vlastníkom pozemkov v mieste dnešnej autobusovej stanice a „po ginku“ sa stala spoločnosť SIRS, prevádzkovateľ SAD Trenčín. Spoločnosť, ktorá nie je žiadny trochár – keď stavať, tak len mega stavby. Poznáme to zo Žiliny. Aj vrátane následkov v štýle „po nás potopa“.

Práve spoločnosť SIRS prišla s návrhom projektu Terminál pred vyše 2 rokmi. Po celý ten čas mesto jednalo s investorom za zavretými dverami. Občania a poslanci o ničom nevedeli. Primátor, hlavný architekt a vedúci stavebného úradu totižto konali  tajne. Pochopiteľne, rokovali v „prospech občanov“ – 2 roky. Až do konca novembra 2013, kedy sa projekt stal pre vedenie mesta prijateľný a rozhodlo sa ho predstaviť verejnosti.

Developer vytlačí vyčačkaný bulletin, pekný, farebný a dáme im to pekne v predvianočnom čase na známosť…vyjadrite sa občania.  Určite 1-krát a možno aj posledný.  V podstate nebolo o čom. Projekty zostali utajené, technická správa tiež.

Srdce nejedného Trenčana poskočilo. No konečne bude mať Trenčín dôstojnú stanicu, ba dokonca Terminál. Luxusná hala ako na letisku, eskalátory, elektronické info-tabule, doplnkové služby… Že sa to tlačí do parku a je to až zbytočne veľké? No čo už, veď nič nie je ideálne… Treba urobiť drobné ústupky v mene pokroku…

So žiadosťou investora o vydanie územného rozhodnutia a zverejnením projektu nastáva (pre mnohých) čas vytriezvenia, čo to tu chce ten developer postaviť. Namiesto dopravného terminálu – obchodný dom Terminál, autobusovú halu v rozsahu cca 10 % zastavanej plochy, kde sa len horko-ťažko zmestia dlhšie autobusy konkurenčných dopravných spoločností typu Student Agency. A kto bude mať kočík, objemný náklad, invalidný vozík a pod.,ten si na nastúpenie počká až pri zadnom východe pri Merine (nastupovať sa bežne bude dať len prednými dverami).

„Všetko pre občanov a suchou nohou“ hlási bulletin spoločnosti SIRS. …Jedine ak tak do nákupnej zóny, čo je hlavná a jediná priorita tohto projektu !

Momentálne síce projekt Terminál „narazil“ na drobné administratívno-legislatívne prekážky. Na Slovensku sme však zvyknutí, že žiadna prekážka nie je neprekonateľná, ak ide o skutočne veľký (stavebný) záujem.

Nadšenci Terminálu a neobmedzeného nakupovania tak nemusia byť smutní. Ešte stále máme nádej, že naše 60 000-tisícové mesto bude mať „odbavovaciu halu“ najväčšiu na svete k pomeru obyvateľov.

Mesto Trenčín už je také. Raz pomôžeme slávnemu športovcovi, ktorý si to predsa zaslúži a veď chce „pomôcť“ rodnému mestu, inokedy „podržíme“ investora, ktorý sľúbi preinvestovať (do vlastného) takú sumu, že vedenie mesta i poslanci sa razom ocitnú  na kolenách – bez vôle obhajovať riešenie dobré pre občanov.

Kto by odolal developerovi, čo má srdce zo zlata?

[Hlasov: 0    Priemer: 0/5]

Súvisiace témy:
Pavol Fiala

25 rokov zanietený športový funkcionár, spoluzakladateľ Mestskej ligy v malom futbale v Trenčíne v roku 1982 a jej 20 ročný predseda. Občiansky aktivista zaujímajúci sa o problémy mesta Trenčína a jeho občanov. Nielenže kritizujem, ale aj navrhujem riešenia.

Komentáre